13 Eylül 2011 Salı

Hoşgeldin bebek...

Dün kardeşim ikinci kez dede olduğunun mutlu bir haberi bana iletti. Şimdi yepyeni ikinci bir küçük yeğenim var. Dün akşam düşündüm. Bu başlayan hayata neler dileyebirim? Mesela, ömür boyu mutluluk dileyebilirim ama biliyorum ki yalan olur. Hayır, bu minicik insan için yazılan ilk satırlar yalan dolan olmamalı. Bir takım akılcı öğütler vermekte doğru olmaz, çünki biliyorum onların nesli bizimkinden dahada akılcı, dahada bilgili olacak.

Ben ancak kendi deneyimlerimin bir damıtımı olan bir cümleyi ona atfedebilirim;
''Hayatı severek, hayattan korkmadan yaşa.''



Biz insanlara üç nesne kaldı cennetten;
Birincisi, Gecenin yıldızları,
İkincisi, Gündüzün çiçekleri,
Üçüncüsü ise çocukların gözleridir.

(Dante / İlahi komedya)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder