20 Mart 2011 Pazar

Libya, atom faciası ve sanat merkezindeki avangarde sergi

Dün akşamdan beri fransız uçakları, Bengaziyi korumak için, kendi halkını bombalayan libya silahlı kuvvetlerine saldırıya geçti. Maskara diktatörün sonu geliyor. Ama daha can almaya hevesli. Komşu ülkelere tahdit yağdırıyor. Kısa ve orta menzilli roketleri var. Gaddafiden sonra ne gelir bilmiyorum ama, ayaklanmayı öğrenmiş bir halkın üzerine yeni bir diktatörlük kurmak zor olur. 

Japonyadaki felaketinde sonu gelmek bilmiyor. 




Ne yapsam diye düşünüyorum. Bazı yardım örgütleri bağış toplamaya başladılar. En iyisi bir kaç kuruş bağış yapmalı. Belkide kuzey afrika ağırlıklı bir yazı yayınlayacağım. Hissi bir ortamda yazmak istemiyorum. 

Bu gün Mannheim`a bahar geldi. Masmavi bir göyüzü, çiçek açmış ağaçlar, hoplaya zıplaya oynayan çocuklar.

Ya ben ne yapıyorum, bu gün? 

Mannheimdaki Kunsthalle`deki geçtiğimiz yüzyılın ilk yarısının avangard sanatçısı RÉ SOUPAULT sergisini görmeye gidiyorum. Uzun zamandan beri görmek istiyordum. İlginç ama sanaçlı yanından ziyade gazeteci yanını vurgulayan bir sergi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder