4 Temmuz 2011 Pazartesi

40 yıl önce kaybolan şiiri tanıyanınız var mı?

Aşşağıda aklımda iki mısrası kalmış bu şiiri veya şairini tanıyanlarınız beni bilgilendirebilirse gerçekten çok sevinirim.

Bundan bir kaç yıl önce çok eski dostlarla ege sahilinde bir yerde buluşmuştuk. Lokanta gibi bir yerde otururken içlerinden biri (H.) yanımızdaki bir çiçekli bir bitkiyi göstererek ''Erguvanlar ne kadar güzel açmış'' dedi.

O anda aklıma yine 15-16 yaşlarında bir edebiyat dergisinde okuduğum ama ne yazarını nede tümünü hatırlayabildiğim o şiir geldi. Sadece aklımda kalan iki mısrası.

Orada oturanlara sordum, onlar böyle bir şiiri hiç duymamışlardı. Halbuki özellikle H. bu konularda son derece bilgi sahibi birisidir. 

Bu iki mısra, iki üç yılda bir aklıma gelir. Hemen hafızamın derinliklerinde araştırmalara girişirim ama yinede bir sonuç çıkmaz. Yani işin doğrusu, 40 yıl önce kaybolan bir şiiri aramaktayım. 

Nerede ve ne zaman ilk kez okuduğumu iyi hatırlıyorum. Yeşilköyde 1972 yılında olması lazım.

Halamın büyük oğlu Ali (haşmet) elime tutuşturmuştu bu dergiyi; ''Abuk sabuk şeyler okuyacağına şunu biraz oku'' gibisinden bir şeyler söyliyerek. Bende eve geldim balkona oturdum, açtım bu dergiyi okumaya çalışıyorum. Gayet tabii ki yarısını bile anlamıyorum. 

Birden bire önüne o sözünü ettiğim şiir çıktı. Herhalde beni etkilemiş olacak ki, beynime bu iki mısra silinmez bir şekilde yazılmış.

Dün gece hiç bir alakası yokken yine bu mısralar geldi aklıma;

Erguvanlar açsın diye bekledim o geceyi,
Onlarsa, yasak gezme diyorlar o bahçeyi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder