21 Ağustos 2011 Pazar

82 yaşındaki şişe canbazı

Bu adamı geçen hafta Nürnberg' te gördüm. Biraz konuştum. Çok kibar bir insan. Kendisi çek cumhuriyetindeki alman asıllı azınlıktan. Gençliğinden beri yaptığı bu canbazlığı günün birinde meyhanede girişilen bir iddaa üzerine bir hafta zarfında kendi kendine öğretmiş. Aslında emekli bir tarım mühendisi. Bundan 12 sene önce karısının ölümünden sonra tüm avrupayı bu numarayla para toplayıp geziyor. 70'inden sonra sokaklarda ingilizce ve fransızca öğrenmiş. 

Aldığım emekli maaşı memleketimde kalsam yeterde artar ama karımın olmadığı o eve dönmek istemiyorum, diyor. Torunlarım o boş eve göz kulak oluyorlar ve sokakta para kazanamadığım kış aylarında emekli maaşımın bana, o anda avrupanın neresinde olursam olayım bana yollarlar. Bu avrupayı dolaşmam daha bir kaç sene daha sürecek. Henüz görmediğim o kadar çok şehir var ki...

Ayrılırken bana kaç yaşında olduğumu sordu ve arkasından; ''55 yaşında daha çok gençsiniz. Hayatınızın en güzel yılları daha önünüzde'' dedi.

Bu adamdaki yaşam sevinci ve merakına hayran kaldım desem yeri var.

Bu adam 82 yaşında .........      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder