27 Mart 2011 Pazar

Maneki Neko adlı gıcık bir kedi...


Bir bu eksikti. Bizim evin arka bahçeye bakan Wintergartenda (Her tarafı camlı oda) bir kaç gündür, şu filmini çektiğim çok asap bozucu, gıcık kedi tam   mecmualarımın üzerine kurulmuş, güneş enerjisi ile çalıştığı için, gün doğumundan, hava kararana kadar, hiç durmadan kolunu sallamakta. Diyeceksiniz, madem bu kediden gıcık kaptın, o zaman oraya gitme. Olmaz, bizim evde sigara içilebilen tek yer orası. Yani ben bu kediyle zorunlu olarak muhatap olmam gerekiyor.

İlk önce bu yaptığı hareketin ne anlama gelebileceğini düşündüm. İnşallah ilk aklıma gelen anlamda değildir. Yok onu japonlar nereden bilsinler. Daha sonra keskin japon solcularının bir propaganda sembolü olabileceği aklıma geldi. Mesela bu kol hareketini Enternasyonal marşını söyleyerek yapabilir;

Uyan artık uykudan uyan,
Uyan esirler dünyası.
Zulme karşı hıncımız volkan,
Bu ölüm dirim kavgası.

Orasını burasını kurcaladım, baktım, marş, şarkı veya başka sesler çıkartacak bir düğmesi yok. Sedece kolunu sallıyor. Ne kadar gıcık bir kedi..

Sonra öğrendim, meğerse bu kedi, Maneki Neko isimli bir uğur kedisiymiş. Yaptığı kol hareketide, mutluluğu karşısındakine savurmak anlamına geliyormuş. 

Ne kadar saçmalık...

Bana bak sevimsiz, asab bozucu Maneki Neko,
Göster bakalım, ne işe yarıyorsun. Eğer Fukushimadaki durum 3 gün içinde bir düzene girmesse, seni bizim bahçe komşularının azgın ve yaramaz çocuklarına vereceğim. Onlar seni ilk üç dakikada son cıvatana kadar sökerler. Sana üç gün müsade, salla bakalım kolunu...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder