11 Mayıs 2013 Cumartesi

Biometrik


Geçenlerde iş toplantısı için gittiğim Finlandiya dönüşünde Frankfurt havaalanında pasaport kontrolünden geçerken sorumlu memur pasaportumun 5 ay sonra geçerliliğini kaybedeceğine dikkatimi çekti. Dün yeni pasaport çıkartmak için vesikalık resim çektirdim. Hiç sevmediğim işlerden birisi bu.

Oturduğumuz mahallede bir fotoğrafçı kadın var onun stüdyosuna gittim. Beni o döner tabureye oturttu. Yüzümü, eliyle bakmam gereken yöne çevirdi.
Kamerasının arkasına geçti, bir takım düğmelere bastı, sağımda, solumla, üstümde beyaz büyük ışıklar yandı, kadın fotograf makinesine değil büyük bir ekrana bakıyor.

- Tamam buraya bakın, tam objektife bakın.
…...
- Neden öyle çok ciddi bakıyorsunuz?
…..
- Ben sizin böyle resminizi çeksem, doğrudan ‘’arananlar listesine’’ alırlar sizi. Biraz gülümser gibi yapın ama gerçekten gülümsemeyim.
…..
- Hayır siz resmen gülümsediniz. Biometrik resim çekiyoruz. Gülümsemeyin, biometrisi kayar.

- Yine çok ciddi oldunuz.

Beş dakikadır bu böyle gidiyor. Ben o arada düşünüyorum acaba biometrik yüz ifadesi nasıl olur diye? Ama aklıma bir şey gelmiyor. Tam o anda kadın;

- Aynen böyle durun,

Flaş patladı, bende kurtuldum. İşte bu resim benim o biometrik resmim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder