10 Eylül 2014 Çarşamba

Emrah (1775 - 1854)

 

Bazı kaynaklara göre bu gün doğum gününmüş, erzurumlu Emrah. Kimin bunu nereden öğrendiği de bilinmiyor. Ne doğum yılından ne de ölüm yılından eminiz. Bilirsin, anadolu insanı oturup kaleme almaz. Bu gün türkçe gazetelere baktım, adın da geçmiyor.

Farketmez, bugün seni anacağım, teşekkür edeceğim, sanatın için, benim ana dilimin bu günlere gelmesine katkıların için.

Sabahtan uğradım ben bir fidana
Dedim mahmur musun, dedi ki yok yok
Ak elleri boğum boğum kınalı
Dedim bayram mıdır, dedi ki yok yok

Dedim inci nedir, dedi dişimdir
Dedim kalem nedir, dedi kaşımdır
Dedim on beş nedir, dedi yaşımdır
Dedim daha var mı, dedi ki yok yok

Dedim Erzurum nen, dedi ilimdir
Dedim giderm misin, dedi yolumdur
Dedim Emrah nedir, dedi kulumdur
Dedim satar mısın, söyledi yok yok

Erzurumlu Emrah



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder